Cicle ‘Maternitats’ en les cultures del Pakistan, el Senegal, la Xina i el Marroc
Et presentem el cicle de xerrades “Maternitats: l’embaràs, part i criança en les cultures del Pakistan, el Senegal, la Xina i el Marroc”; amb l’objectiu d’aproximar al coneixement de les pràctiques i tradicions d’aquests quatre països al personal sanitari que atén dones durant aquestes etapes. L’activitat es realitza juntament amb l’ Associació Catalana de Llevadores.
La primera sessió va tenir lloc el dimecres 25 de gener i va comptar amb l’assistència de 60 persones, entre ginecòlogues, matrones i pediatres. En ella, va participar Shamaila Kosar Azam, mediadora pakistanesa del barri de Trinitat Vella, a Barcelona. Shamaila va comptar les seves experiències en l’acompanyament a dones durant els processos d’embaràs, part i post parteixo, ateses en el sistema de salut públic català. Les encarregades de donar les paraules de benvinguda van ser Irene Llorente representant de ACL i Elisabet Llamas, tècnica de projectes de Farmamundi Catalunya.
La xerrada, que va despertar gran interès, va aprofundir en la cultura del Pakistan, per a apropar més la seva practica sanitària i millorar l’atenció a les pacients. A més de personal sanitari de Catalunya, van assistir professionals de la salut d’altres llocs d’Espanya, i es pot veure en els canals de Youtube de Farmamundi i ACL.
Les següents edicions tenen lloc al febrer, totes elles a les 17.30:
- El Senegal, el 7 de febrer, amb Bombo Ndir, presidenta de l’Associació de Dones Inmigrants Subsaharianes, (ADIS): Inscripció al seminari web – Zoom
- Xina, el dia 14, amb Chia Ning Chung, filòloga i mediadora intercultural per a dones xineses i taiwaneses a Barcelona Inscripció al seminari web – Zoom
- Marroc, el dia 21 amb Badia Bouia, Mediadora intercultural a Mataró, Barcelona; i coescritora de llibres sobre l’experiència de l’acompanyament i mediació en amb persones migrades. Inscripció al seminari web – Zoom
Aquesta activitat es realitza en el marc del projecte Dones migrades avançant cap a una salut sexual i reproductiva amb mirada transcultural i enfocament interseccional; abordant els drets sexuals i reproductius a nivell global en el marc de l’Agenda 2030 i la reconfiguració de les polítiques sociosanitàries posteriors a la COVID-19”.


